2012. november 27., kedd

Szabadka, SzG3


Miután ezen a hétvégén is lent voltam Szegeden a nejemmel, úgy döntöttem, hogy Szegedből már eleget láttam, viszont erre vagy 40 éve nem voltam (az utóbbi 20 évben pedig nem is akartam), hát átugrok megnézni, hogy hogy mennek itt a dolgok.
Magáról a városról nem sok írnivaló van, mivel nem egy nagy szám. Van egy főtere, ahol egy igen hatalmas méretű városháza található, szerintem túl nagy a város méretéhez, de ez csak az én véleményem. Nekem elsőként Kecskemét ugrott be, hogy hasonlít hozzá egy kicsit, vélhetően a több szecessziós stílusú épület miatt. A város egy kicsit lepukkant hatású (valószínűleg a délszláv háború miatt nem jutott rá pénz). Viszonylag sok kis üzlet van, viszont ami érdekes az az, hogy a belvárosban nem találtam egyetlen éttermet sem. Lehet, hogy elmentem talán egy-kettő mellett, akkor viszont jól eldugták azokat. Más városban a belváros mindenhol tele van étteremmel és a teraszon kint ülnek az emberek és esznek (pedig még az idő is jó volt aznap). Viszont az érdekes volt, ahogy a Főtérre értem, az első amit megláttam az az volt, hogy magyar katonák sétálnak Szabadkán szerb katonákkal. Megkérdeztem, hogy ez hogy lehetséges és kiderült, hogy közös hadgyakorlaton vannak itt. Sokat változott a világ a délszláv háború óta!
Meglátogattam a piacot is, miután itthon én piacolok, van némi érzékem a dologhoz: itt sajnos nem láttam olyan szép árut, mint az újpesti piacon (Újpesten lakom), valahogy az áru is hozzáidomult a városhoz. A húsételek esetében már egy kicsit balkáninak tűntek a tárolási állapotok. Ennek ellenére mézet vettem (a buborék nagyon lassan szállt fel, jó sűrű volt a méz), meg ami finom volt, az az aszalt gyümölcsök. Az árszínvonal eléggé hullámzó, volt ami olcsóbb, volt ami drágább volt, mint itthon. A pékáru elég szegényes (és olyan felfújt péksütemények kaphatóak, mint néha nálunk is, nincs súlya). Voltam egy szupermarketben, teljesen jó volt a választéka, de a kenyérrészleg itt is nagyon gyenge volt. Néhány dolgot hoztam, csak úgy kipróbálásra.. A sör az jó volt, amit hoztam.
Az volt még egy érdekes érzés, amikor kiléptem Mo-ról, hogy elhagyom Schengen-t és az EU-t, pedig semmi sem történt, még a levegőben sem volt semmi jele semmiféle magyarellenes atrocitásnak, mégis egy kissé fura volt az érzés. De szerencsére gyorsan elszállt és minden rendben volt (sohasem gondoltam volna, hogy engem ez egyszer is megérint, mert soha nem voltam érzékeny az ilyesmire, az "átkos"-ban is simán átmentem Hegyeshalomnál, semmilyen cidri nem volt sem a határőröktől sem a vámosoktól. Talán túlságosan is hozzászoktunk az EU-hoz).

Vissza a főoldalra (katalógus)

Szabadka - a Városháza 
 Szabadka - a Városháza 
 Szabadka - a Városháza 
 Szabadka - a Városháza 
 Szabadka - a Városháza 
 Szabadka - izraelita templom
  Szabadka - izraelita templom
  Szabadka -  a város térképe
  Szabadka - a belvárosban
 Szabadka - a belvárosban
 Szabadka - a belvárosban
Szabadka - a belvárosban

Vissza a főoldalra (katalógus)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése